Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaneşeliığı sosyete içre değeri olan , yetenek, gidişat ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tümüdür.
Terbiye, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Terbiye; bireyin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı bünyelabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına tatminkâr ) bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakılırsa;
· Terbiye bir prosestir.
· Terbiye sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde bileğanlayıştirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Terbiye sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç anayasa öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Terbiye fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler sinein tıpkısıdır. Fakatçların içeriği ve öğrenme sinein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa bileğanlayışebilir, fakat sürecin doğkakımı bileğanlayışmez.
Terbiye kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birmebzul filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen standart tanılamamı şudur: Terbiye, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğanlayışikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Terbiye, insanoğlu sinein dirim boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere tatminkâr olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Terbiye sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri üzere mekânlarda verilen eğitim formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Terbiye Türleri
Terbiye türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim sürdürmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belli bir düşünce ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise resen vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Terbiye Sistemi
Terbiye, bir dizge olarak ele allıkındığında ise eğitim sisteminin üç anayasa ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Bulak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, yetki, test neticeları üzere mergup davranış bileğanlayışiklikleridir.